Читальна зала


Волинська ікона: дослідження та реставрація. Вип. 21

Розділ:

Мова документу: українська, польська, білоруська, російська

Рік видання: 2014

Волинська ікона: дослідження та реставрація. Науковий збірник. Випуск 21. Матеріали ХХІ міжнародної наукової конференції, м. Луцьк, 16 – 17 жовтня 2014 року. Упоряд. Т. Єлісєєва, Є. Ковальчук. – Луцьк, 2014. – 352 с., іл.

Анотація:

Науковий збірник містить матеріали ХХІ міжнародної наукової конференції «Волинська ікона: дослідження та реставрація», яка відбулася 16-17 жовтня 2014 року в м. Луцьку. До збірника включені доповіді та повідомлення з дослідження та реставрації іконопису, вивчення пам’яток сакрального мистецтва Волині. Видання розраховане на вчених, мистецтвознавців, музейних працівників, реставраторів, усіх, хто цікавиться мистецькою культурою України.

Зміст:

Ковальчук Євгенія, м. Луцьк
Слово про вченого. До 110-річниці від дня народження П. М. Жолтовського ....................................................................................................6

Розділ І. Дослідження та реставрація іконопису

І.І. Іконопис

Міляєва Людмила, м. Київ
Думки і спостереження щодо ікони Єрусалимської Богоматері з церкви Різдва Богородиці міста Камінь-Каширського Волинської області ...............................................10

Тоцька Олеся, Тоцький Ігор, м. Луцьк
Холмська Чудотворна ікона Божої Матері в системі класифікацій Богородичних ікон .................................................................................19

Бурковська Любов, м. Київ
Ікона «Розп’яття з пристоячими» середини ХVІІ ст. з церкви Св. Йосифа в селі Бірки Любомльського району Волинської області ......................................22

Bator Zofia, Przemyśl, Polska
Ikonografia Trójcy Świętej w sztuce sakralnej polsko-ukraińskiego pogranicza .........................27

Александрович Володимир, м. Львів
Неопубліковані волинські ікони у фондах музею-заповідника «Олеський замок» ....................33

Василевська Світлана, м. Луцьк
Євхаристична тематика на волинських іконах ХVІІІ ст. з колекції Музею волинської ікони ..........................................................................................44

Откович Тарас, м. Львів
Ікона «Христос-садівник» XVIII ст. острозької школи іконопису ............................................53

Бендюк Наталя, м. Острог
Ікони «Свята Параскева» та «Архангел Михаїл» ХVIIIст. з Гощанського району Рівненської області ..........................................................60

Бендюк Микола, м. Острог
Ікона Богородиці Оженинської (Римської) ........................................................................................62

Кальченя Галина, м. Львів
Сюжет спокуси Ісуса Христа в пустелі у зображальному мистецтві. Походження сюжету та його символізм ..............................................................................................65

Карпюк Людмила, м. Луцьк
Західно-європейська гравюра як іконографічне джерело волинських ікон XVIII ст....................76

Александрович Володимир, м. Львів
Два волинських «Благовіщення» XVIII століття та їх аугсбурзький графічний контекст.......................81

Вигоднік Ангеліна, м. Луцьк
Ікони «Христа Боремельського» на Волині ........................................................................................89

Яцечко-Блаженко Тетяна, Яцечко Світлана, м. Луцьк
Ікона Христос Лисинський в історії села Лисин ..............................................................................96

Ярашэвіч Аляксандр, Мінск, Беларусь
Асаблівасці іканаграфіі беларускіх абразоў «Уваскрэсенне Хрыста» ......................................102

Карэлін Уладзімір, Мельнікаў Мікалай, Мінск, Беларусь
Вобраз св. Ганы ў іканапісу Беларусі ...................................................................................................106

Kondraciuk Piotr, Lublin, Polska
Obrazy wołyńskiego malarza Johanna (Józefa) Prechtla w kościołach Zamojszczyzny .................111

Ганусевич Наталія, м. Збараж
Чудотворний образ Святого Антонія у Збаражі ..............................................................................114

Хомутов Ігор, м. Харків
Мистецтвознавчий аналіз ікон Двунадесятих свят ХІХ ст. в контексті іконописної традиції Слобожанщини .................................................................................119

Шуліка Вячеслав, м. Харків
Образ Спаса на Престоле в иконописи старообрядцев-липован второй половины XIХ – начала ХХ века ............................................................................................125

Федорів Тетяна, м. Збараж
Опис та дослідження ікон на металі з колекції національного заповідника «Замки Тернопілля» .............................................................................................133

Гулько Геннадій, м. Луцьк
З історії ікони «Пресвята Богородиця Августовська» (До 100- річчя початку Першої світової війни) ......................................................................................138

Подворна Лілія, м. Донецьк
Ікони володимирських іконописних центрів у зібранні Донецького обласного художнього музею ................................................................................143

Пуцко Василь, м. Калуга
Різьблені ручні хрести в Музеї народної архітектури і побуту у Львові .................................151

Шевлюга Олександра, м. Київ
До генези українського іконостаса (середина ХІІІ–ХІV ст.) .........................................................165

Мазур Вікторія, м. Київ
Головні тенденції розвитку українського високого іконостаса першої половини XVII століття. (Тези) ................................................................173

 

І.ІІ. Реставрація

Єфіменко Любов
Про рентгенографічне дослідження ікони «Моління про чашу» з фондів Музею волинської ікони ......................................................................................174

Лабай Марта, Баліцка Мар’яна, м. Львів
Ікона «Святий Миколай» зі збірки Музею волинської ікони: атрибуція, спроби датування та реставрація пам’ятки ........................................................................................175

Горда-Цибко Ольга, м. Львів
Волинська ікона «Трійця Старозавітна» XVIII століття зі збірки Національного музею у Львові імені Андрея Шептицького (дослідження і реставрація)……………………………………………….185

Лінинський Андрій, м. Коломия
Консервація та реставрація волинських ікон другої половини XVII століття «Спас» та «Богородиця з Емануїлом» у сільських церквах луцької околиці .......................................................190

Асаулова Олена, Шевченко Наталія, м. Київ
Некоторые подходы к проблеме классификации материалов памятников храмовой деревянной полихромной скульптуры при химико-технологических исследованиях ..................................195

Шевченко Наталія, м. Київ
До проблем комплексного дослідження поліхромного розпису храмової дерев’яної скульптури: художньо-декоративні характеристики поліхромного розпису та їх зв’язок з техніко-технологічними прийомами розпису .................................197

Зінчук Ольга, м. Львів
Дослідження та реставрація скульптури «Непорочне зачаття» XVIII ст. з церкви із с. Окорськ Локачинського району Волинської області із збірки Музею волинської ікони .............................................201

Рішняк Олег, Садова Оксана, м. Львів
Нововіднайдені твори маляра Якова – яскравого представника вишнянського художнього осередку другої половини XVII ст. ..............................................................................207

Білецька-Зварич Мирослава, м. Львів
Реставрація ікони «Святий Миколай» XVIII століття із збірки Рівненського обласного краєзнавчого музею ....................................................................................213

Гелитович Марія, м. Львів
Нові здобутки реставраторів темперного малярства Національного музею у Львові імені Андрея Шептицького ..................................................................................218


Розділ ІІ. Матеріали до вивчення пам’яток сакрального мистецтва

Ременяка Оксана, м. Київ
Хранителі ікони Богородиці Холмської. Всеволод Волканович ...............................................222

Sygowsk i Pawel, Lublin, Polska
Cerkwie we wsi Huszcza i w miasteczku Opalin w XVIII w. ..............................................................231

Остапюк Олександр, м. Луцьк
З історії церкви Св. Великомучениці Варвари в с. Острів’я Шацького району ..................240

Федчук Олександр, м. Луцьк
Начиння луцького Свято-Покровського храму наприкінці XIX – у XX столітті (за матеріалами храмового архіву) ......................................................................................................252

Пушкар Наталія, м. Луцьк
Один епізод з музейного життя ...........................................................................................................258

Рудич Альона, м. Харків
Луцький собор Всіх Святих Землі Волинської: дослідження аналогів ..................................260

Климчук Андрій, м. Рівне
Сакральна україніка на поштових марках Польщі: каталог .....................................................267

Вітченко Денис, м. Харків273
Видання, присвячені українській сакральній дерев’яній архітектурі ....................................273

Тоцький Леонтій, м. Луцьк
Акафіст Богородиці Холмській брата Віктора як поетичний твір .........................................275

Тоцький Ігор, м. Стрий
Специфіка виконання іконописних дипломних робіт учнями художніх училищ ..................277

 

Розділ ІІІ. Матеріали до каталогу волинської ікони

Бєлікова Галина, Бурлака Олена, м. Київ
Ікони Волині в колекції Національного художнього музею України. Каталог ..............................................................................282


Розділ IV. Пам ’ять

Пам’яті Бориса Клімчука ..................................................................................347

Автори збірника

 

Джерело:

Волинський краєзнавчий музей 

2023-06-07
Переглянути документ
Завантажити